سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

صندوق فروشگاهي چيست و استفاده از آن چه مزايايي دارد؟

۴ بازديد

صندوق فروشگاهي چيست و استفاده از آن چه مزايايي دارد؟

صندوق فروشگاهي يا سامانه الكترونيكي POS كامپيوتر كوچكي است كه نرم افزار حسابداري روي آن نصب مي‌شود و براي ثبت خريد و فروش معاملات و محاسبه‌ي سود و زيان و موجودي كالا به كار مي‌رود. از طرفي به اين كامپيوتر كوچك، يك كشو براي ذخيره و نگهداري پول نقد متصل مي‌شود؛ در كنار اين‌ها، براي تسريع و تسهيل كارها و مديريت بهتر، مي‌توان يك باركدخوان يا چاپگر فيش را هم به صندوق فروشگاهي متصل نمود.

اين هم بخشي از تغيير بزرگي است كه ورود كامپيوترها در زندگي امروز ما ايجاد كردند. نرم افزار حسابداري و صندوق فروشگاهي براي هميشه صاحبان مشاغل را از حسابداري دستي و پيچيده و زمان‌بر نجات داده‌اند.

 

مزيت ‌استفاده از صندوق فروشگاهي چيست؟

با روي كار آمدن صندوق‌هاي مكانيزه فروش و همه‌گير شدن استفاده از اين صندوق‌ها، ديگر به استفاده از فاكتورهاي دست‌نويس قديمي و حساب و كتاب‌هاي طولاني و زمان‌بر مخصوصاً براي فروشگاه‌هاي بزرگ نيازي نيست. با خريد و نصب يك صندوق مكانيزه كه داراي نرم‌افزار حسابداري باشد و يا يك كامپيوتر مجهز به نرم‌افزار حسابداري، فاكتورهاي فروش به صورت الكترونيكي در صندوق مكانيزه فروش صادر مي‌شوند.

هدف از به‌كارگيري اين سامانه، مديريت خريد و فروش، مديريت هزينه و موجودي كالا، تهيه آمار مشخص و ارائه انواع گزارش‌ها براي تصميم‌گيري بهتر، تسريع و بهبود روند فروش و در نهايت صدور الكترونيكي فاكتور فروش است.

 

ديگر مزايا و قابليت‌هاي صندوق فروشگاهي يا سامانه فروش چيست؟

 

كدام كسب و كارها به استفاده از صندوق مكانيزه فروش نياز دارند؟

در كشور ما از ابتداي سال 1392 هر سال تعدادي از اصناف ملزم به تهيه و استفاده از صندوق فروش مكانيزه (POS) فروشگاهي يا رايانه داراي سيستم نرم افزار فروشگاهي و صدور الكترونيكي صورت‌حساب فروش (فاكتور) مي‌شوند. غذافروشي‌ها و رستوران‌ها، داروخانه‌ها، فروشندگان لوازم خانگي، فروشندگان لوازم صوتي و تصويري از جمله‌ي اين اصناف هستند. استفاده از صندوق مكانيزه فروش مي‌تواند تاثير به‌سزايي در روند كار و رشد اصناف داشته باشد. هزينه‌هاي انجام شده بابت خريد، نصب و راه‌اندازي سامانه صندوق فروش (pos) يا رايانه توسط صاحبان مشاغل مذكور (اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار)، از درآمد مشمول ماليات مؤديان مزبور در اولين سال استفاده قابل كسر خواهد بود.

آموزش ثبت‌نام در سامانه ثبت صندوق فروشگاهي

تمامي كسب‌وكارهاي خرد در كشور بر اساس تفاهم‌نامه‌اي كه بين وزارت صنعت و معدن، شوراي اصناف و سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور به امضا رسيده بايد به صندوق مكانيزه فروش (pos) مجهز شوند.

 

با نرم‌افزار فروشگاهي هلو، خيالي آسوده داشته باشيد

شركت مهندسي نرم افزار هلو سال‌هاست نرم‌افزارهاي حسابداري خود را مطابق آخرين قوانين، تغيير داده است تا صاحبان اصناف بتوانند به دور از نگراني‌هاي قانوني و با خيال آسوده از نرم‌افزارهاي اين شركت بهره ببرند. از اين رو مي‌توانيد از نرم‌افزارهاي فروشگاهي هلو به عنوان صندوق مكانيزه فروش نيز استفاده كنيد.

براي آشنايي بيشتر با محصولات ويژه فروشگاهي به صفحه محصولات برويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد