سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

مزاياي اتصال درگاه هاي بانكي و حمل و نقل به نرم افزار حسابداري

۵ بازديد

مزاياي اتصال درگاه هاي بانكي و حمل و نقل به نرم افزار حسابداري

اگر شما صاحب يك فروشگاه اينترنتي هستيد، مي‌دانيد كه ساده‌ترين هدف از عرضه و تقاضا، كسب سود است. به هر حال شما براي كسب سود، بايد بستر مناسب براي دريافت پول را هم داشته باشيد. مشتريان كالاي خود را سفارش مي‌دهند، از طريق درگاه هاي بانكي پرداخت را انجام داده و شما با استفاده از سيستم حمل و نقل خود، كالا را به دست آن‌ها مي‌رسانيد. مديريت چنين تجارتي، بدون انجام دقيق امور حسابداري و مالي نيز نمي‌تواند موفق باشد پس بايد از يك نرم افزار حسابداري براي مديريت پرداخت ها و بودجه استفاده كنيد. اما آيا تاكنون به اتصال درگاه پرداخت و سيستم حمل و نقل خود به نرم افزار حسابداري‌تان فكر كرده‌ايد؟ اين كار چه مزايايي مي‌تواند براي شما داشته باشد؟

 

درگاه هاي بانكي و نرم افزار حسابداري

مديريت پرداخت ها

در صورتي‌كه نرم افزار حسابداري شما به درگاه هاي بانكي متصل باشد، تمام تراكنش‌هايي كه در فروشگاه اينترنتي شما انجام مي‌شود، در نرم افزار ثبت مي‌شود. شما به اين ترتيب مي‌توانيد به صورت روزانه، ماهانه يا در هر بازه زماني ديگري كه مدنظرتان باشد، ميزان پرداخت ها و تعداد سفارش‌ها را پيگيري كنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند كه ارزيابي دقيقي از وضعيت وب‌سايت خود داشته باشيد. به عنوان مثال مي‌توانيد متوجه شويد كه در چه روزهايي از هفته تعداد خريدها بالاتر مي‌رود. يا به طور ميانگين حجم هر تراكنش چقدر است. نرم افزارهاي حسابداري به طور معمول گزارش‌هاي دقيقي از هر آنچه كه مدنظرتان باشد به شما مي‌دهند.

 

ارسال فاكتور براي مشتريان

حتي اگر يك كسب و كار كوچك اينترنتي داشته باشيد، باز هم به جز مشترياني كه از نقاط مختلف از فروشگاه شما خريد مي‌كنند، شركت‌ها يا كسب و كارهاي مرتبط هم مي‌توانند مشتريان ثابت شما باشند. اين شركت‌ها ممكن است به طور عمده از شما خريد كنند يا به طريقي با شما همكاري كنند. همه ما مي‌دانيم كه در چنين همكاري‌هايي ممكن است بدحسابي نيز رخ بدهد. ممكن است فراموش كنيد يك فاكتور را براي آنان ارسال كنيد و اين ممكن است بهانه كافي به دست آن‌ها بدهد كه براي چندين ماه فاكتور شما را پرداخت نكنند. در صورتي كه درگاه بانكي را، به نرم افزار حسابداري خود متصل كرده‌ايد، بعد از ثبت، نرم افزار مي‌تواند به طور خودكار براي مشتري فاكتور پرداخت را اس ام اس يا ايميل كند. داخل اين فاكتورها لينك صفحه پرداخت نيز وجود دارد و مشتري با كليك روي آن مي‌تواند مستقيماً به درگاه بانكي متصل شود.

 

افزايش رضايت مشتريان

مشتريان مي‌توانند پرداخت هايي را كه در فروشگاه شما انجام داده‌اند را از طريق حساب كاربري خود پيگيري كنند. تاريخ دقيق پرداخت ها و خلاصه‌اي از آن‌ها، مي‌تواند براي بسياري از مشتريان حائز اهميت باشد.

 

سريع و بدون دردسر

همان طور كه گفتيم ممكن است كه شما براي برخي از مشتريان شرايطي را قائل شويد كه بتوانند بعداً پرداخت هاي خود را انجام دهند. اين مشتريان معمولاً شركا يا همكاران شما هستند. در صورتي كه بعد از ارسال آنلاين فاكتور، باز هم مشتري پرداخت خود را انجام ندهد، نرم افزار حسابداري مي‌تواند به صورت خودكار براي اين افراد پيامك يا ايميل براي يادآوري ارسال كند. در صورتي كه درگاه بانكي و نرم افزار حسابداري شما با يكديگر اتصال نداشته باشند، نرم افزار نمي‌تواند متوجه شود كه كدام فاكتورها پرداخت شده‌اند؛ مگر آنكه خودتان به صورت دستي هر فاكتور را وارد نرم افزار كنيد كه اين كار وقت گير است.

 

كاهش ريسك

در اكثر سيستم‌هاي حسابداري كه به درگاه بانكي متصل شده‌اند، مي‌توان موجودي حساب شركت، فاكتورهاي پرداخت نشده و وضعيت پرداخت و تراكنش‌ها را مشاهده كرد. بنابراين مديران مي‌توانند با يك نگاه كلي متوجه شوند كه چه ميزان از سرمايه شركت در خطر است و در صورتي كه شركت با روند نزولي فروش روبرو شده است، سريعاً راه حلي براي آن پيدا كنند.

 

عدم نياز به پشتيبان گيري

تمام تراكنش‌ها و فعاليت‌هاي مالي شما به اين ترتيب در فضاي ابري ذخيره مي‌شود و ديگر نگران از دست رفتن اطلاعات و سوابق مالي خود نخواهيد بود.

 

سيستم حمل و نقل و نرم افزار حسابداري

اين سيستم‌هاي حمل و نقل در واقع نرم افزارهايي هستند براي كمك به كسب و كارها براي مديريت حمل و نقل كالا كه در زنجيره تأمين طراحي شده‌اند. در صورتي كه داراي يك فروشگاه اينترنتي يا كسب و كار كوچكي هستيد كه محصولات خود را بايد به نقاط مختلف بفرستيد، بهتر است از مزاياي اتصال اين سيستم‌ها به نرم افزار حسابداري خود آگاه باشيد:

  • يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي كسب و كار شما، ارزيابي عملكرد زنجيره تأمين است. در واقع اين مسئله روي تجارت شما و مشتريانتان تأثير زيادي مي‌گذارد. بنابراين مهم است كه بتوانيد ارزيابي مناسبي از عملكرد سيستم حمل و نقل خود داشته باشيد. براي اين منظور، ارتباط بين اين سيستم و نرم افزار حسابداري، باعث مي‌شود كه در لحظه بتوانيد رديابي كنيد كه محصولاتتان در كجا هستند و هزينه حمل و نقل آن‌ها به چه صورت است
  • يك كسب و كار مي‌تواند تا حد زيادي از بررسي گزارش‌هاي جامع مربوط به حمل و نقل سود ببرد. شما بايد به طور مداوم در حال بررسي هزينه‌هاي حمل و نقل باشيد تا بتوانيد راهي مناسب براي كاهش اين هزينه‌ها پيدا كنيد. همچنين از گزارش‌هاي جامعي كه از نرم افزار حسابداري خود دريافت مي‌كنيد، عملكرد سه ماه يا شش ماهه گذشته شركت را با عملكرهاي قديمي‌تر مقايسه كنيد و ببينيد كه چه ميزان در كاهش هزينه‌هاي اضافي حمل و نقل موفق بوده‌ايد.
  • يك سيستم مديريت حمل و نقل كارآمد كه با نرم افزارهاي حسابداري هم هماهنگ شده باشد، مي‌تواند موج افزايش كارايي و بهره وري شما شود تا بتوانيد رضايت بيشتر مشتريان را جلب كنيد. مشتريان مي‌توانند در طول حمل و نقل كاملاً از روند ارسال كالا اطلاع داشته باشند و در صورت بروز مشكل، رديابي محصولات ساده‌تر انجام خواهد گرفت. علاوه بر اين، مي‌توانيد نرم افزار حسابداري خود را طوري تنظيم كنيد كه به محض اينكه كالا به دست مشتري مي‌رسد، فاكتور خريد را براي وي صادر كند.

 

 

منبع: ويرگول

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد