سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

چطور نرم افزار حسابداري مناسب را پيدا كنيم؟

۵ بازديد

 چطور نرم افزار حسابداري مناسب را پيدا كنيم؟

حسابداران شركت‌ها همواره با اين سوال مواجه هستند كه از بين تعداد زيادي نرم افزار حسابداري و مالي شركتي موجود در بازار كه توليدكنندگانِ هر كدام با روشي سعي در ترغيب كاربران به خريد محصولاتشان دارند، كدام را انتخاب كنند. بعضي شركت‌ها نسخه رايگان ارائه مي‌دهند و بعضي ديگر ضمانت مي‌كنند كه در صورت عدم رضايت مشتري، وجه دريافتي را بازمي‌گردانند. شركتي ديگر با انبوه تبليغات، حسابداران را وسوسه به خريد مي‌كند و ديگري از سال‌هاي متوالي سابقه‌اش بهره مي‌برد.

انتخاب نادرست نرم افزار حسابداري و مالي، فعاليت عادي شركت را دچار اختلال كرده و حتي ممكن است متوقف كند. پس لازم است با شناخت خصوصيات يك نرم افزار حسابداري خوب، اطلاعات خود را بالا برده و نرم افزار حسابداري مناسب شغلمان را انتخاب كنيم.

ابتدا ببينيم ويژگيهاي نرم افزار حسابداري و مالي شركتي چيست و سپس نحوه انتخاب نرم افزار را بررسي كنيم.

 

نرم افزار حسابداري و مالي شركتي چه ويژگي هايي دارد؟

نيازهاي حسابداري در يك شركت طبيعتاً متفاوت با نيازهاي يك فروشگاه يا توليدي است. از اين روز برخي شركتها مانند شركت هلو، نرم افزار حسابداري ويژه كسب و كارهاي شركتي را طراحي و تهيه كرده‌اند تا پاسخگوي اين جنبه از نيازهاي كاربران باشند.

در اين دسته از نرم‌افزارها مي‌توانيد عمليات انبار، خريد و فروش، گردش چك و بانك، درج فاكتور، امكان گزارش گيري از سود براساس بازه هاي زماني دلخواه هر فاكتور، هر كالا و هر طرف حساب را انجام دهيد. نرم‌افزار حسابداري شركتي هلو بر اساس نياز هاي حسابداري كسب و كار ها به چهار سطح ساده، متوسط، پيشرفته (جامع ادواري) و ويژه (جامع جاري ) دسته بندي شده است.

از آنجايي كه گاها شما نياز به برخي از امكانات نسخه بالاتر را داريد ولي تهيه نسخه قوي تر مقرون به صرفه نمي باشد، شما مي توانيد نيازمندي هاي خود را با خريد آن از بخش كيت هاي هلو مشكل خود را برطرف نماييد.

 

برخي از ويژگي‌هاي يك نرم‌افزار حسابداري خوب چيست؟

  • با قيمت مناسب مثل ساعت كار ‌كند و مثل هلو راحت از گلو پايين رود!
  • كار با اين نرم افزار كمترين نياز را به آموزش داشته باشد و نيازهاي حسابداري را در بالاترين سطح برآورده كند.
  • داراي امنيت بالايي باشد و اطلاعات حسابداري را در امان نگه دارد.
  • داراي خدمات پشتيباني باكيفيت باشد و در صورت نياز كاربر، كارشناساني كاربلد را به صورت حضوري اعزام كند.

 

ويژگي‌هاي يك نرم‌افزار حسابداري نامناسب چيست؟

  • كار با آن سخت بوده و كاربر را سردرگم كند.
  • عملكرد كندي داشته، هنگ كند، داراي باگ باشد و در هنگام كار مدام پيغام خطا دهد.
  • در محاسبات و گزارش‌گيري به صورت دقيق و صحيح عمل نكند.
  • امنيت اطلاعات كاربران را تامين نكند، در نتيجه اطلاعات هر لحظه در خطر پاك شدن و سواستفاده قرار داشته باشند.
  • نرم‌افزاري كه فاقد سيستم مدون پشتيباني باشد.

 

چطور نرم افزار حسابداري مناسب را پيدا كنيم؟

حسابداران براي بهترين انتخاب مي‌توانند با گشت‌زني در اينترنت، مطالعه مجلات و نشريات حسابداري و پرس‌و‌جو از دوستان و همكارانِ هم‌صنف يا بازديد از نمايشگاه‌هاي تخصصي نرم‌افزار، فهرست نام نرم افزارهاي حسابداري و مالي شركتي را به همراه فهرستي از امكانات، مزايا و ليست قيمت نرم‌افزار ها تهيه كرده و آن‌ها را به صورت دقيق بررسي نمايند تا يك نرم‌افزار را كه از همه مناسب‌تر به نظر مي‌رسد، انتخاب كنند. در نهايت مي‌توانيد براي نتيجه‌گيري بهتر با چند شركت قرار بگذاريد تا نمايش (دمو) نرم‌افزار برايتان برگزار شود.
انتخاب يك نرم افزار حسابداري خوب و مناسب شايد در قدم اول كاري سخت به نظر برسد، اما با در نظر داشتن تمام ويژگي‌هايي كه يك نرم‌افزار خوب بايد دارا باشد و همچنين با اطلاع از كليه‌ي نيازهايي كه در كسب و كار خود احساس مي‌كنيد، كار سختي براي انجام دادن باقي نمي‌ماند. با پرس و جو از ساير افراد فعال در حوزه‌ي خود درباره‌ي نرم افزار حسابداري مورد استفاده‌شان و با يك بررسي اجمالي مي‌توانيد به ديدگاه شفافي در مورد نرم افزار حسابداري كه مناسبتان باشد برسيد و پس از جلسات دمو مي‌توانيد بهترين گزينه را انتخاب كنيد.

 

منبع: https://myholooo.blogsky.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد